Masih ingat Maream Esabel anak perempuan Ally Iskandar yang dulunya sebijik macam anak korea, inilah 10 foto wajah terbarunya di tahun 2018... nomor 5 amat tak di sangka-sangka

personal injury lawyer staten island

Masih ingat Maream Esabel anak perempuan Ally Iskandar yang dulunya sebijik macam anak korea, inilah 10 foto wajah terbarunya di tahun 2018 yang amat tidak disangka-sangka

Gambar Terkini!! Masih ingat Maream Esabel anak perempuan Ally Iskandar yang dulunya sebijik macam anak korea, inilah 10 foto wajah terbarunya di tahun 2018 yang amat tidak disangka-sangka

Masih ingat Maream Esabel anak perempuan Ally Iskandar yang dulunya sebijik macam anak

Alahai bahagianya hidup pasangan Ally Iskandar dan Farah Lee apabila memiliki seorang anak perempuan comel bernama Maream Esabel yang menghiasi kehidupan keluarga kecil mereka.

Melalui gambar yang dikongsikan, jelas terpancar kebahagiaan keluarga ini.

GAMBAR TERKINI











“Walau Dah Dilafazkan Talak, Dalam Tempoh Iddah Aku Masih Mahu Tinggal Serumah”- Farah Lee


Cerita yang dikongsi oleh Farah Lee tentang hal rumahtangga ini sangat menarik perhatian kami. Farah Lee merupakan seorang blogger yang cukup terkenal di media sosial dan dia merupakan bekas isteri kepada seorang personalitI TV. Mereka dikurniakan seorang anak perempuan yang sangat comel bernama  bernama Maream. Pasangan suami isteri ini bercerai pada Ogos tahun lepas.

Farah Lee ada memuatnaik status di laman Instagramnya tentang saat-saat ketika dia diceraikan dan ketika dia melalui proses penceraian. Kami sangat kagum dengan usahanya untuk menyelamatkan rumahtangga mereka sehinggakan ibu-bapanya menegur dirinya kenapa perlu terhegeh-hegeh lagi.Baca kisah yang dikongsikan oleh Farah Lee ini.

Tunjuk sedih selalu kang orang cakap tak moved on meroyan pulak, tunjuk happy side pulak ramai nak ikut dia ingat jadi janda ni best sangat kot  Sharing ni agak personal tapi harapan semoga ia dapat buka mata mereka yang ada plan untuk bercerai, berfikir lagi.

Firstly keputusan bercerai ni bukan kehendak aku. Aku setuju diceraikan kerana menghormati kehendak pihak satu lagi. I believed he had done his best and that was his time to tawakkul so he decided to ceraikan. But for me, I masih rasa belum did my best jadi aku masih mahu pertahankan, tambahan kami ada Maream.

Jadi walau dah dilafazkan talak, dalam tempoh iddah aku masih mahu tinggal serumah (islam galakkan untuk talak rajie). Macam2 usaha. Kalau orang tengok, macam tiada maruah. Parents aku marah, kata mereka kenapa masih terhegeh.? Aku kata ini bukan kerana dia tapi kerana Allah. Sebab bukanlah dia perfect sangat sampai aku tak nak lepaskan  Bukanlah aku rasa tak mampu cari ganti yang lebih hebat  Tapi ia janji dengan Allah yang perlu aku tunaikan.

Perselisihan bagi aku biasa dalam rumahtangga. Kita berkorban, mereka juga. Ada benda yang kita tak suka pada mereka, begitu juga mereka. Tapi sebab kita dah berakad, sabar, jangan senang-senang nak leraikan. Marriage needs toleration, marriage needs sacrifices. Ni bukan bercinta, ni bukan bertunang, ni perkahwinan.

Jadi, sabar. Usaha. Berdoa, tahajjud, zikir. Buat baik dengan semua orang. Banyakkan sedekah. Ikhlaskan diri dengan pengorbanan yang diberi. Involve keluarga, pihak luar if terlibat dan bincang bersama. Hadir kaunseling. Jumpa ustaz, amalkan pendinding diri (mungkin berkaitan dengan makhlus halus). Kalau perlu, cuba duduk asing dahulu.

Since relationship takes two to tango, kalau pihak satu lagi bagi kerjasama, usaha di atas mungkin berjaya. Kalau tak, menjanda lah kita  Tapi at least kita tahu kita dah berusaha, no regrets. Sampai tahap ni, kita akan senang redha. Sampai dah redha, kita akan bersyukur.

Jadi, selagi masih ada peluang, usahalah pertahankan. Mungkin tak bahagia sekarang, tapi berkat sabar dan ingin turuti suruhan Tuhan, bahagia akan tampil nanti. Kalau tak didunia, di Syurga pasti.


Pengajaran yang boleh diambil dari kisah ini ialah seelok-eloknya suami isteri perlu bertolak ansur dan jika berlaku pergaduhan, selesaikan dengan cara yang baik untuk mengelakkan dari penceraian kerana  Allah tidak menyukai mereka yang ada memasang niat untuk melakukan penceraian.

sumber : viralkan
close
==[ Klik disini 1X ] [ Close ]==